Khamis

Meningkatkan Semangat dan Motivasi Diri


Bayangkan diri anda berjumpa daripada satu penerbit ke penerbit yang lain, akhirnya tidak ada satupun penerbit yang hendak menerbitkan manuskrip anda. Bahkan lebih teruk lagi, anda mungkin dihina dan diejek oleh penerbit mengatakan manuskrip anda tidak layak diterbitkan.
Bagaimanakah perasaan anda ketika itu? Sudah tentu anda berasa terhina. Semangat dan motivasi diri pasti jatuh merudum. Dan lebih teruk lagi, mungkin situasi itu mematahkan semangat anda bagi terus menulis buat selama-lamanya.
Jika anda menerbit sendiri buku anda, tidak ada isu manuskrip anda ditolak oleh penerbit. Tiada siapa yang hendak menghina anda. Apabila buku anda terbit, sudah tentu anda berbangga kerana hasil penat lelah anda, akhirnya buku anda terbit seperti yang dirancang dan dikehendaki. Secara tidak langsung, ini dapat meningkatkan semangat anda bagi terus berkarya dan berusaha mempromosi buku anda kepada pengguna.
Artikel ini disalin daripada buku "Buat Duit dengan Terbit Sendiri Buku" tulisan En. Nazrul Samsudin. Berminat mengetahui lebih lanjut mengenai buku ini? KLIK DI SINI!